BCG Partners with Choose France

Organized by Emmanuel Macron, the Choose France summit is a forum of global business and public sector leaders representing various industries and geographies. Since 2019, BCG has collaborated with the summit as the exclusive knowledge partner.

PARIS—The fourth edition of the Choose France summit, held on 28 June 2021 at the Palace Versailles, was aimed at showcasing Europe’s and France’s attractiveness for foreign investors and reflecting on the lessons of the COVID-19 crisis. There were 150 international CEOs in attendance, including 110 CEOs from Fortune 500 companies.

For the second year in a row, BCG Paris brought its expertise and helped to shape the agenda of the day, defining, preparing, and facilitating three workshops for the CEOs, each of which focused on a high-priority topic for today’s decision makers. Based on more than 30 interviews with top CEOs, BCG prepared a report on each of these topics:

CEO Rich Lesser and Paris Office Leader Guillaume Charlin, together with a team of managing directors and partners from the Paris office, participated directly with this event, with Lesser hosting a plenary session focused on the key topics.

Claire Lebret
lebret.claire@bcg.com

Acerca de Boston Consulting Group

Boston Consulting Group (BCG) colabora con empresas, instituciones públicas y agentes sociales líderes para abordar los retos más relevantes e identificar las oportunidades de mayor valor. BCG nació en 1963 como la consultora pionera en estrategia de negocios. En la actualidad, trabajamos con nuestros clientes en grandes proyectos de transformación, promovemos cambios complejos, facilitamos el crecimiento de las organizaciones, creamos ventajas competitivas y, ante todo, generamos impacto económico.

Las empresas que buscan la excelencia deben aunar capacidades humanas y digitales. Nuestros equipos, globales e integrados por perfiles diversos, combinan conocimiento y experiencia en una variedad de sectores y funciones con un abanico de enfoques orientados a impulsar el cambio. BCG es una multinacional líder en consultoría de gestión que aporta soluciones innovadoras, integrando tecnología y diseño, competencias corporativas y digitales, y sentido del negocio. Nuestro modelo de trabajo diferencial, basado en la estrecha colaboración tanto en el seno de nuestra organización como a todos los niveles de las empresas clientes, garantiza la obtención de resultados tangibles que contribuyen al éxito de nuestros clientes.